(Dz.U. z 2001 r. Nr 86, poz. 944,
Zmiany:
z 2002 r. Dz.U. Nr 93, poz. 825)


ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW


z dnia 9 sierpnia 2001 r.

w sprawie trybu postępowania przy składaniu wniosków dotyczących tworzenia, łączenia, dzielenia, znoszenia i ustalania granic powiatów oraz ustalania i zmiany nazw powiatów i siedzib ich władz oraz dokumentów wymaganych w tych sprawach.

(Dz.U. nr 86 z dnia 22 sierpnia 2001 r. poz. 944)

 

Na podstawie art. 3b ust. 4 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 91, poz. 578 i Nr 155, poz. 1014, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 26, poz. 306, Nr 48, poz. 552, Nr 62, poz. 718, Nr 88, poz. 985, Nr 91, poz. 1009 i Nr 95, poz. 1041 oraz z 2001 r. Nr 45, poz. 497) zarządza się, co następuje:

§ 1. 1. Rada powiatu, rada miasta na prawach powiatu lub rada gminy, zwane dalej "wnioskodawcami", składają wnioski w sprawach, o których mowa w art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym, zwanej dalej "ustawą", do ministra właściwego do spraw administracji publicznej, za pośrednictwem wojewody właściwego ze względu na siedzibę wnioskodawcy.

2. Właściwy wojewoda, nie później niż w ciągu 30 dni od dnia otrzymania wniosku, przekazuje go wraz ze swoją opinią, a w przypadkach gdy wniosek obejmuje zmianę granic powiatu naruszającą granice województwa, także z opinią odpowiedniego wojewody, ministrowi właściwemu do spraw administracji publicznej.

3. (1) Wnioski są rozpatrywane w ciągu roku od dnia złożenia wniosku, nie później jednak niż do dnia 31 lipca roku poprzedzającego rok budżetowy, w którym ma nastąpić zmiana.

§ 2. 1. W sprawach tworzenia, łączenia, dzielenia, znoszenia oraz ustalania granic powiatów wniosek powinien zawierać informacje obejmujące:

1) treść proponowanej zmiany wraz z uzasadnieniem,

2) stanowisko wnioskodawcy dotyczące spełnienia przesłanek, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy,

3) podstawowe dane statystyczne dotyczące liczby ludności i powierzchni terenu, którego wniosek dotyczy,

4) określenie szacunkowych kosztów jednorazowych i stałych wprowadzenia proponowanej zmiany,

5) określenie szacunkowych planów dochodów i wydatków w następnym roku budżetowym powiatów objętych proponowanymi zmianami, a w przypadku utworzenia powiatu - także tego powiatu,

6) wyniki konsultacji z mieszkańcami uwzględniające liczbę osób uprawnionych do głosowania, liczbę osób, które wzięły udział w konsultacjach, oraz liczbę oddanych głosów popierających, przeciwnych i wstrzymujących się.

2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, należy dołączyć następujące dokumenty:

1) uchwałę wnioskodawcy w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami,

2) uchwały organów stanowiących zainteresowanych jednostek samorządu terytorialnego zawierające opinie, o których mowa w art. 3b ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy, wraz z wynikami konsultacji z mieszkańcami lub informacje o przyczynach ich braku,

3) mapę topograficzną w skali 1:25.000 lub 1:50.000 z zaznaczeniem obecnych granic powiatów objętych wnioskiem i siedzib ich władz oraz proponowanych zmian,

4) wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy lub gmin objętych wnioskiem uwzględniający wiodącą funkcję, infrastrukturę techniczną, społeczną, układ komunikacyjny oraz sposób zagospodarowania terenu,

5) inne dokumenty mogące mieć wpływ na rozpatrzenie wniosku.

§ 3. W sprawach ustalania i zmiany nazw powiatów oraz siedzib ich władz wniosek powinien zawierać informacje wymienione w § 2 ust. 1 pkt 1, 4 i 6 oraz informacje o siedzibach powiatowych służb, inspekcji i straży oraz innych terenowych organach administracji rządowej - przed i po przeprowadzonych zmianach. Do wniosku należy dołączyć dokumenty wymienione w § 2 ust. 2 pkt 1, 2, 4 i 5.

§ 4. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: J. Buzek